Marketing internetowy krok po kroku: Lokalne i zagraniczne pozycjonowanie 

Jeżeli rozpoczynasz działalność online, prędzej czy później będziesz dążył do tego, aby wejść na rynek zagraniczny. Mimo, że wymaga ten proces dużych nakładów pracy i czasu to rezultaty są zadowalające. Rozpocznij swój marketing internetowy krok po kroku, od lokalnego pozycjonowania pod kątem SEO. 

Lokalne SEO

Najważniejszym celem Search Engine Optimization jest poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania i uzyskanie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. W ujęciu lokalnym zadanie jest takie samo, jednak tym, co je odróżnia, jest grupa odbiorców. Korzystając ze wskazówek, jakie oferuje marketing internetowy krok po kroku, poznaj potrzeby swoich potencjalnych klientów oraz ich kulturę, aby wiedzieć, jak stworzyć więź komunikacyjną.

Wskazówki pozycjonowania pod kątem SEO 

Domena

Postaw na stronę z zagraniczną końcówką– stwarza ona pozytywne pierwsze wrażenie oraz wzbudza zaufanie klientów, korzystających z takiej domeny. Czują się oni bezpiecznie, na znajomym gruncie. 

Język

Jest to podstawowy element pozycjonowania. . Musisz dołożyć wszelkich starań, aby znieść barierę językową. Poprawność językowo-gramatyczna jest jednym z elementów oceny jakości strony, warto więc trzymać się ścisłych reguł.

Słowa kluczowe

Biorąc pod uwagę, najlepiej sprawdzą się słowa kluczowe typu long tail. Pamiętaj, że zagraniczne zwroty mogą rządzić się nieco innymi zasadami, a słowa być znacznie dłuższe. Nie sugeruj się więc liczbą znaków.

Urządzenia mobilne

Warto więc zadbać o poprawne funkcjonowanie witryny na mniejszych ekranach, z których użytkownicy korzystają na co dzień. 

Wizytówka

Jeśli zależy Ci na zagranicznych, lokalnych konsumentach, musisz stworzyć profesjonalną wizytówkę w Google My Business. Podążając za słynnym powiedzeniem: “Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. 

Link building

Tutaj istnieje kilka różnic w stosunku do strategii budowania linków w Polsce. Dla najlepszymi miejscami do link buildingu są wpisy do katalogów, notki prasowe oraz wymiana biznesowa. Warto też pamiętać, że anchor text jest tym kontekście nazwą marki. 

A na koniec? 

Cenna wskazówka: Aby odnieść sukces rozpoznaj rynek, grupę odbiorców, ich potrzeby oraz preferencje. Wdrażając marketing internetowy krok po kroku będziesz zbliżał się do upragnionego celu – dużej bazy klientów i wygenerowanych zysków. Bądź otwarty na nowe rozwiązania i postaw na SEO!